Haartransplantatie ervaringen
Ontdek wat onze klanten te vertellen hebben over hun ervaring met Hair & Beauty Travel.

Door de periode(corona) was het natuurlijk iets moeilijker boeken maar het werd toch altijd opgevolgd.
De reis zelf, afgesproken en opgepikt, samen naar het vliegveld, alles liep vlot. Aangekomen in Istanbul en direct met een busje naar het hotel, voor niets moeten we kijken, enkel aanwezig zijn. 5* hotel, top. De dag van de ingreep werd het plan het plan nog eens uitgestippeld, opgehaald, de arts in de uiterst moderne kliniek die een voorstel doet over de haarlijn en graag je mening weet. Een gids, een topvrouw, die als tussenpersoon alles kan vertalen maar ook bij je is om een gezellig praatje te doen. Kort samengevat, een drukke dag maar die erg aangenaam werd gemaakt! Nadien bleven we nog even om te rusten en te laten uitwassen en opnieuw met het busje ,naar het vliegveld. Einde verhaal zou je denken maar neen, tot op heden staan we nog steeds met hen in contact als we vragen hebben. Alles samen, je komt in contact met een topbegeleiding, wat ik dan ook aan elke persoon kan aanraden die een haartransplantatie in overweging neemt."


“In oktober 2019 liet ik mijn haar transplanteren. Ik vertrok op vrijdag 4 oktober en was terug op maandag 7 oktober. Dit is het resultaat op vandaag(het blijft nog steeds veranderen). Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing en zou het zonder twijfelen meteen opnieuw doen. Wie nog twijfels heeft om het te laten doen, ik zou zeggen zeker niet meer twijfelen. DOEN! Ongelofelijk tevreden dat ik de beslissing heb genomen.
Via deze weg wil ik ook nog eens Hair & Beauty Travel bedanken voor de goeie organisatie, begeleiding en opvolging van de behandeling.”
“In januari 2020 maakte ik de keuze om een haartransplantatie te ondergaan. Ik legde mijn volledige vertrouwen bij HBT, die me hebben overtuigd via hun kwalitatieve en professionele aanpak. Van bij het vertrek uit België werd ik begeleid. Bij aankomst in Istanbul werd ik opgewacht door een privé transportfirma die me op mijn beurt overbracht naar mijn hotel. De dag nadien(=dag van operatie) werd ik ontvangen door de tolk, die gedurende de gehele operatie aanwezig was en mij in de verdere administratie begeleidde (inschrijving in de kliniek, betaling, etc). Ik werd daar op handen gedragen door de dokters die luisterden naar jouw verwachtingen en die de nodige en juiste info gaven. De operatie verliep totaal pijnloos! De tolk is steeds aanwezig, waarbij stap voor stap uitgelegd wordt wat er zal gebeuren. De dag na de operatie moest ik terug gaan voor de eerste wasbeurt, waar alles nog eens tot in de puntjes werd uitgelegd voor de verder thuisbehandeling en de nodige medicatie nadien. Nu enkele maanden later is mijn haar verdubbeld en heb ik al een super resultaat, en ik ben pas halfweg….Zelfs maanden na de operatie werd ik nog meermaals gecontacteerd door HBT om te zien of alles in orde was en of er nog vragen waren. Ik kan alleen maar HBT aanbevelen. Juiste aanpak en topresultaat!”
LEE

“Ik ben heel blij dat ik met HBT naar Turkije ben geweest. Ik heb geen enkele moment bang gehad dat er iets zou gebeuren. Ik had altijd het gevoel dat als er iets was ik meteen terecht kon bij jullie en bij Huyla. Dit gaf mij een heel goed gevoel omdat ook nog redelijk jong ben waardoor ik soms wel wat stress/spanning had. De positieve punten vond ik de manier van werken, het was heel persoonlijk gericht allemaal, ik kon al men vragen stellen, ik was altijd gerust dat ik in goede handen was….Een betere service had ik niet kunnen krijgen denk ik. Negatieve punten heb ik niet ervaren, vanaf het vertrek in België tot de aankomst 3 dagen later terug in België heb ik altijd een gevoel gehad dat alles geregeld was en we in heel goede handen waren. Het hotel was super, de verzorging ginder was super, … Ik heb misschien wel 1 puntje, ik was heel blij dat ik samen was daar met 3 andere ‘lotgenoten’. Als ik last had dan kon ik bij deze mannen vragen of zij dat ook hadden. Als iemand tegen mij zou zeggen dat hij deze ingreep gaat doen zou ik aanraden om zeker niet alleen te gaan, maar om met iemand te gaan die ook de behandeling gaat ondergaan zodat je erover kan praten wat je voelt. Het was natuurlijk extra leuk dat we met zo een leuke groep waren den sfeer zo goed was dus ik heb de dag na de operatie toch zelf een beetje een vakantiegevoel gehad 🙂 Ik ben heel dankbaar voor de ervaring en hopelijk dat het resultaat goed gaat zijn; Angelo en Nico heel hard bedankt, ik ben heel tevreden van de hele reis, bedankt!”
“Dag Nico en Angelo, graag wil ik jullie nog eens bedankten voor de goede service en perfecte communicatie die plaats vond bij het regelen, boeken en ondergaan van mijn haartransplantatie. Ik kampte, door de haaruitval aan mijn kruin, al een aantal jaar met het idee om een haartransplantatie te ondergaan. Het financiële aspect en lak aan de nodige en concrete informatie hielden me toen altijd tegen om de stap te zetten. Ik informeerde bij een haarkliniek, die me aanraadde om een galeatomie uit te voeren. Dat was het losmaken van de spier aan de schedel en zou ergere haaruitval moeten voorkomen. Die pijnlijke ingreep bleek echter weinig verschil te maken waardoor een haartransplantatie de enige overblijvende optie werd. Via een kennis kwam ik bij jullie terecht. De afspraak voor het verstrekken van de eerste info werd snel vastgelegd en mijn vrouw en ik kregen een grondige uitleg bij ons thuis door jullie beiden. We hadden wat onze bedenken bij “Turkije’ maar de uitleg en uiteraard de prijs trokken ons over de streep. Bij jullie wisten we de eindprijs all inclusief, iets wat we bij de Belgische of Nederlandse bedrijven niet kregen. Ook het verschil in geschatte prijs was groot, moest de transplantatie achteraf toch niet het gewenste effect hebben is het “verlies” ook niet zo groot. We legden meteen een afspraak vast en boekten de vliegtuigtickets. Corona gooide echter roet in het eten. Turkije was rode zone en er naartoe vliegen was verboden. Ondertussen was mijn vrouw ook zwanger en hadden we moeilijk zicht op wanneer de reis wel zou kunnen doorgaan. We zochten samen naar een oplossing maar raakten er niet uit. Jullie betaalden mij het voorschot die ik reeds betaald had zonder probleem terug. Dit zorgde er voor dat we jullie nog meer vertrouwden. Van zodra het weer mocht, legden we opnieuw een datum bij jullie vast. Eind december was het dan zo ver, de reis zelf was heel vlot. Door Corona waren er een aantal extra maatregelen, maar dat voelde voor mij ook extra veilig aan. De begeleiding ter plekke verliep feilloos en ook de operatie verliep vlot. Eenmaal thuis kon ik steeds via telefoon of whatsapp terecht met mijn vragen. Nu zijn we een kleine 2 maanden verder en ik stel het goed. De nieuwe haartjes zijn zoals vooraf gezegd uitgevallen door het shock-effect en ik kijk vol goed goede hoop uit naar een (vollere) coupe deze zomer. Bedankt om de drempel zodanig te verlagen zodat twijfelaars zoals ik toch over de streep worden getrokken!”
IWEIN
“Beste Nico en Angelo. Zoals ik al gezegd heb vind ik jullie persoonlijke aanpak één van de grootste kwaliteiten aan HBT. Jullie hebben de moeite gedaan om naar mijn huis te komen om een volledige presentatie te geven. Deze presentatie is een goede weerspiegeling van de reis. Ook na het gesprek bij mij thuis werd er voldoende contact gehouden zodat ik van alles goed op de hoogte bleef (vb. contact met Angelo over het vermoedelijk aantal beschikbare grafts). Jullie zijn ook altijd eerlijk geweest wat een band van vertrouwen schept. Alle verplaatsingen van luchthaven naar hotel en van hotel naar ziekenhuis zijn inbegrepen in de prijs. Dit gebeurde in zeer deftige busjes. Uiteraard is dit ook een pluspunt. We verbleven in een schitterend hotel met de nodige faciliteiten. Ik had niet verwacht dat het zo hotel ZO goed in orde zou zijn. Hüyla is de moederfiguur die voor mij heel belangrijk was tijdens de operatie en de nazorg. Het was voor mij zeer belangrijk dat zij alles kon vertalen wat het medisch personeel te vertellen had. Hierdoor voelde ik me veel meer op mijn gemak. Niet alleen haar tolken maar ook haar aanwezigheid was een enorme geruststelling het medisch personeel spreekt net voldoende Engels om de operatie vlot te doen verlopen. Zo werden er regelmatig de vragen gestel:’Pain sir?” of “are you ok sir?” Ondanks de taalbarrière is het medisch personeel enorm vriendelijk en voel je dat je in goeie handen bent. Tijdens de operatie werd alles duidelijk uitgelegd wat er werd gedaan (o.a. door de vertaling van Hülya). Het ziekenhuis zelf is zeer verzorgd en hygiënisch. Dit is iets wat je niet onmiddellijk verwacht van een ziekenhuis in Turkije maar was dik in orde . Tot slot wil ik jullie enorm bedankten voor alle begeleiding. HBT ga ik aan iedereen aanraden en ik ben er van overtuigd dat in de toekomst alleen maar meer mensen voor jullie diensten gaan kiezen. De begeleiding voor, tijdens en na de reis is fantastisch. Alles is tot in de puntjes voorbereid en dit geeft als patiënt een zeer geruststellend gevoel. Het was een grote meevaller dat we met een goeie groep waren die elkaar konden steunen. Ik ben dan ook een zeer aangename tijd in Istanbul gehad en kom er zeker nog eens terug (uiteraard met HBT). Groeten en tot later, Benito.”
“Vooraleer ik de stap zette naar een haartransplantatie wenste ik correct en volledig geïnformeerd te worden. Een overeenkomst kan mij enkel overtuigen indien ik op alle vragen een antwoord heb en er zeer duidelijke afspraken worden gemaakt. HBT maakte alle beloftes waar. Een top hotel met Art Deco grandeur dompelde mij helemaal onder in de sfeer van Titanic. Een uitgebreid ontbijtbuffet met een overvloed aan keuzes zorgde er voor dat ik elke dag goedgemutst kon starten. En dat terwijl ik iemand ben met een hardnekkig ochtendhumeur. Vervoer van het hotel naar de kliniek en terug was telkens stipt en hartelijk: met een kamerbrede smile werd ik tijdens de verschillende stappen begeleid. De kliniek is een indrukwekkend mooi en clean gebouw. Een jong en gedreven team ging met veel enthousiasme aan de slag. De chirurgische nauwgezetheid waarmee de transplantatie gebeurde en de drive om gedurende meer dan 7 uur non-stop door te gaan getuigt van een weinig gezien werkethiek. Tijdens de lunchpauze zat het team rustig te wachten om onmiddellijk weer verder te gaan wanneer ik er klaar voor was. Tijdens de operatie werd ik bijstaan door een zeer vriendelijke Nederlandstalige tolk die mij uitlegde wat er stond te gebeuren en ook af ten doe informeerde hoe ik me voelde en of alles ok was. Heel geruststellend was dit. Tegelijk was er in het team ook een zeer hartelijke sfeer waarbij heel wat gelachen en geconverseerd werd. Spijtig genoeg is mijn Turks niet zo vlot. Ik hoefde me ook geen zorgen te maken over de inspanningen die geleverd zouden worden om tot een perfect resultaat te komen. Telkens wordt er gewerkt naar een maximaal aantal ‘grafts’ zonder dat dit iets verandert aan de vooraf afgesproken prijs. Het team doet dan ook met plezier die ‘extra mile’. Moderne, jonge, correct, vriendelijk, humoristische mensen die er alles aan doen om een topprestatie te leveren. Ze mogen er terecht fier op zijn. De high five aan het einde van de operatie was dan ook van beide zijden gemeend. Als er iemand mij binnen een paar maand vraagt waar ik mijn fantastische nieuwe looks vandaag heb, zal ik ze met veel plezier doorverwijzen naar Angelo en Nico, die zelf trouwens ook steeds betrokken blijven bij elke stap in het proces en openstaan voor elke suggestie of opmerking. Schitterend om vast te stellen dat consultancy door een betrouwbare Vlaamse partner wordt geleverd.”